Weer naar het Krugerpark - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu Weer naar het Krugerpark - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

Weer naar het Krugerpark

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

16 December 2009 | Zuid-Afrika, Boksburg

Hallo allemaal,
De laatste week is ingegaan nog een paar dagen te gaan en dan kom ik weer terug naar het koude Nederland.

Zoals ik in mijn vorige verhaal al aangaf zouden we het einde van het project gaan vieren in het Krugerpark met ons groepje en dat hebben we gedaan.
We zijn zaterdag ochtend in alle vroegte vertrokken naar Mpumalanga waar we eerst wat sightseeing gedaan hebben in de bergen. Dit trok ons wrak maar net met 5 man in de wagen en een hoop bagage. Daarna zijn we door gereden naar Limpopo waar het Krugerpark ligt. Deze hele reis duurde maar liefst 10 uur!!! Maar het was wel een mooie route. We logeerden in het huisje van onze baas dat toevallig in dezelfde lodge lag als waar Twan en ik gelogeerd hebben. Het huis was echt super groot en heel mooi. We hebben die avond lekker gegeten in het restaurant van de lodge en natuurlijk wat wijntjes gedronken.

Zondag ochtend zijn we heel vroeg begonnen aan onze tour door het Krugerpark met onze auto die al bijna overleden was. Het was heel erg warm dus er waren jammer genoeg niet veel dieren te zien. Gelukkig kwamen we bij een uitzichtspunt uit waar toevallig een hele stoet olifanten een bad gingen nemen, dit was wel heel erg mooi om te zien. Toen we na de lunch terug reden richting de uitgang botsten we ongeveer op de big 5 in één keer! (big 5: olifant, buffel, neushoorn, leeuw en luipaard) dit is best bijzonder dus wij waren helemaal blij met deze vondst.

Maandag was onze laatste dag. Ramon en Annette hadden een avond safari gepland en Willem en Dulce wilden geen geld uit geven en ik wilde niet nog een keer het Krugerpark in (aangezien ik er al 4 keer geweest was) dus dit liep een beetje uit op wrijvingen in de groep (je kunt nou eenmaal niet altijd vriendjes zijn) uiteindelijk hebben Ramon, Annette en ik onze zin gekregen en de auto en zijn we naar de Amarula fabriek geweest om borreltjes te drinken en daarna naar een hotel waar de olifanten schijnbaar de golfbaan oversteken, dit hebben wij helaas niet gezien.

Dinsdag moesten we weer terug naar het bruisende Boksburg. De familie Stimberg (Willem en Dulce) wilden dolgraag nog een ander game reserve in, dus moesten wij om 5 uur ons bed al uit om met ze mee te gaan. Zonder benzine en ontbijt wilden zij door een safari park gaan crossen met een auto die bijna met de onderkant op de grond hangt. Dit was natuurlijk niet zo’n goed idee en op het moment dat wij dachten dat onze auto het helemaal zou begeven hebben we die Duitser en Mexicaan eens goed duidelijk gemaakt dat dit niet langer verder kon en dat wij genoeg hadden van het litchi en druiven dieet waar wij niet geheel vrijwillig aan deel namen omdat we nog steeds geen ontbijt hadden gehad. Toen zijn we gelukkig terug gereden naar huis.

Nou dit was hoogst waarschijnlijk mijn laatste verhaal vanuit Zuid Afrika vanaf zondag ben ik weer in Nederland. Iedereen weer heel erg bedankt voor de leuke berichtjes op mijn site. Ik vind het altijd heel erg leuk om te lezen.

Groetjes Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Boksburg

Inge

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 31521

Voorgaande reizen:

26 September 2010 - 28 September 2012

Shanghai

19 Februari 2010 - 18 Augustus 2010

Management stage China

20 September 2009 - 19 December 2009

Project Zuid Afrika

06 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 30 November -0001

wonen en werken in Dubai

Landen bezocht: