Er was bezoek...... - Reisverslag uit Peking, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu Er was bezoek...... - Reisverslag uit Peking, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

Er was bezoek......

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 Juni 2010 | China, Peking

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd maar hier weer een verhaaltje uit China. De reden dat ik de laatste tijd weinig schrijf is omdat alles hier een beetje gewoon begint te raken. Ik kijk niet zo snel meer op van die rare Chinezen met hun gekke gewoontes of een dode hond die op de balie staat of een oven die eigenlijk een afwas machine blijkt te zijn. Nee na bijna 4 maanden ben ik goed geïntegreerd tussen de Chinezen en is niets me meer te gek. Papa, Mama, ome Theo en tante Maria daarentegen waren erg onder de indruk van alles wat ze gezien en meegemaakt hebben tijdens hun reis, want die zijn jammer genoeg vandaag weer vertrokken. Zij hebben de afgelopen twee weken een rondreis gemaakt van Beijing naar Shanghai en hebben steden als Xian, Hangzhou, Suzhou en Nanjing onderweg bezocht. Afgelopen vrijdag waren ze in Hangzhou en dat is een klein stadje ongeveer 1,5 uur met de trein van Shanghai vandaan. Nou ja stadje, het heeft toch al gauw 6 miljoen inwoners maar is maar klein tegenover Shanghai met 20 miljoen inwoners.
Ik ben het viertal gaan opzoeken in Hangzhou en heb me één dag bij de groep gevoegd. Vrijdag avond zijn we eerst met zijn vijven gaan eten in een Chinees restaurant en hebben mijn ouders, tante en oom voor het eerst met stokjes MOETEN eten. De rest van de week zijn ze er makkelijk onderuit gekomen doordat ze zelf bestek bij hadden. Nou ik moet eerlijk zeggen het ging nog best aardig. Na een interessant diner waarbij ome Theo een poepgat van een kip op zijn bord geserveerd kreeg, zijn we vroeg gaan slapen. De volgende ochtend zijn we om half 9 begonnen aan ons dagje Hangzhou. We werden eerst gedropt in een park waar we een korte wandeling gemaakt hebben en daarna zijn we op een bootje over het bekende meer van de stad gaan varen, dit was erg mooi. Daarna zijn we naar een tempel geweest en hebben we voor de zoveelste keer buddah's bekeken. Na de lunch zijn we met de bus naar Shanghai gegaan.

In Shanghai was meteen iedereen erg onder de indruk van alle hoge gebouwen en werden de afstanden in de stad een beetje onderschat. Er werd meerdere malen aan mij gevraagd of het mogelijk was om van A naar B te lopen, ze konden zich niet voorstellen dat het ongeveer 3 uur met de auto duurt om van de ene kant naar de andere kant van de stad te rijden. We zijn ook meteen goed begonnen in Shanghai want we zijn in de hoogste toren van Shanghai gegaan. Deze toren is 474 meter hoog en is daarmee de een na hoogste toren in de wereld. Het uitzicht vanuit deze toren was echt geweldig!!! Daarna zijn we met zijn vijven gaan eten bij de Japanner en we hebben een hele gezellige avond gehad.

De volgende dag had ik mijn ouders, oom en tante uitgenodigd voor een uitgebreid ontbijt bij mij in het hotel. We hadden besloten om de hele dag zonder de groep op stap te gaan omdat er meer te zien is in Shanghai dan alleen tempels en tuinen. Na het ontbijt zijn we eerst naar de Pearl Tower gegaan waar we een cruise over de rivier hebben gemaakt. Na een korte wandeling over de Bund en een bezoekje aan de tailor market zijn we naar Taikang lu gegaan, een heel mooi Chinees wijkje met terrasjes en souvenir winkeltjes. Hier hebben we heerlijk op het terras geluncht Daarna zijn we naar de fake market gegaan waar iedereen nog wat goedkope cadeautjes kon kopen voor iedereen thuis. 's avonds hebben we een typische Chinees diner gehad samen met een vriend van mij Michel, die ons geholpen heeft met bestellen aangezien ze daar geen woord Engels spreken. Het was echt heel leuk want we kregen een hele vis op tafel en we moesten met stokjes uit de vis pikken, dit viel niet mee voor de meesten.

Maandag zijn we naar de Expo gegaan, maar helaas waren meer mensen op het idee gekomen want het was zoooooo druk. De bedoeling was om tot een uur of 4 naar de Expo te gaan en daarna de kroeg in te duiken om voetbal te kijken, maar het viel niet mee om ergens binnen te komen. We waren naar het Italiaanse paviljoen gegaan waar we hadden gezegd dat papa en ome Theo 70 jaar waren zodat we niet in de rij hoefden te staan, dit hielp en voor we het wisten stonden we binnen. Dit zelfde hadden we ook bij het Belgische paviljoen gedaan, maar daarna begon het te regenen en zijn we toch maar gegaan. We hadden allemaal ons oranje tenue aangetrokken en werden heel erg aangekeken door de Chinezen, de een na de ander wilde met ons op de foto. Nou over de wedstrijd Nederland- Denemarken hoef ik niets te zeggen, dat weten we allemaal en het was heel erg gezellig.
Na een heel emotioneel afscheid zijn ze nu weer vertrokken en zit ik weer alleen in het grote Shanghai, maar het was wel heel erg gezellig geweest.

heel veel nieuwe fotos op http://nl.fotoalbum.eu/ingebouwmans

  • 15 Juni 2010 - 13:25

    Juliette:

    Wat leuk dat je ouders langs zijn geweest!! Fijn dat je zo gewend bent geraakt daar in China!! Geniet er nog van, nog maar een maandje denk ik he??
    Kus

  • 15 Juni 2010 - 16:09

    Marleen:

    He meis,

    Super leuk dat je bezoek hebt gehad. Leuke foto's ook!Werkse maar weer, en geniet er nog even van!

    Xxx

  • 15 Juni 2010 - 16:55

    Jolieke:

    Ha Inge!
    Super fijn dat je ouders zijn langsgeweest! Erg mooie foto's ook weer. Al die verhalen over Hangzhou roepen herinneringen bij me op, want ik ben daar vorig jaar ook geweest!
    Geniet nog van de laatse maand/maandjes!

    xx Jolieke

  • 15 Juni 2010 - 18:26

    Twan:

    Ik ben blij dat je het leuk hebt gehad, ik bel je deze week. Hier is het erg druk, dus ik hoef me niet te vervelen. X

  • 16 Juni 2010 - 14:40

    Pap:

    Hoi Inge,
    Zoals je al in je berichtje hebt vermeld vonden wij het een schitterende reis met veel oude (Beijing, Xian) en nieuwe (Shanghai) bezienswaardigheden. Ik ben wel blij dat we van dat gefrot met die stokjes af zijn en weer gewoon met lepel, vork en mes kunnen eten. Maar ik kan iedereen een reis naar China aanraden.
    Groetjes

    Pap

  • 17 Juni 2010 - 06:09

    Lieke:

    Fijn dat je ondertussen een beetje gewend bent aan die gekke Chinezen ;) En heel gezellig dat je bezoek hebt gehad! Werk ze nog eventjes en tot over een maandje of twee?!
    xxx

  • 19 Juni 2010 - 22:15

    Joke :

    Hoi Inge
    Misschien is het een idee om vegetaïër te worden met al dat speciaal dierenvlees.
    Leuke foto's Zo zien we de familie ook weer
    eens op een andere plek.
    Succes en geniet van alles om je heen.

    Groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 31496

Voorgaande reizen:

26 September 2010 - 28 September 2012

Shanghai

19 Februari 2010 - 18 Augustus 2010

Management stage China

20 September 2009 - 19 December 2009

Project Zuid Afrika

06 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 30 November -0001

wonen en werken in Dubai

Landen bezocht: