Hond op het menu - Reisverslag uit Peking, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu Hond op het menu - Reisverslag uit Peking, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

Hond op het menu

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 Mei 2010 | China, Peking

Hoi mensen in Nederland,

Hier weer een verhaaltje uit China.
Ik heb deze week voor het eerst een ware cultuurshock gehad. Je kent ze wel de verhalen over Chinezen die hond eten, van het idee alleen wordt je al gek, maar als er dan ineens een dode hond op een schaal gegarneerd en al voor je staat wordt je echt goed misselijk. Het overkwam me plotseling aan de receptie (ja inderdaad, wat doet een dode hond aan de receptie?) Een van mijn collega's bracht de schaal met het dode dier naar de lobby en zette het recht voor mijn neus neer op de balie, ik keek er eerst heel ongeïnteresseerd naar en vroeg me alleen af waarom er eten op de balie stond. Toen ik beter keek herkende ik het dier en hij leek verdomd veel op onze Happy zonder haren, met een appel in zijn mond en flink bruin gebakken. Ik vroeg aan mijn collega wat het voor een dier was, hij antwoordde dat het een biggetje was (ook zielig natuurlijk) en ik zei: weet je het zeker, volgens mij is het een hond. Oja dat kan ook wel zei hij toen. Ik werd spontaan misselijk en ben weggerend, dat hoef ik toch echt niet te zien. Later zeiden ze tegen mij dat het waarschijnlijk toch een biggetje was, maar ik vond het erg raar dat dit biggetje geen stopcontact neus had maar een honden snuit. de meningen zijn nog verdeeld......

Verder ben ik afgelopen week naar een te gek feest geweest waar Ferry Corsten kwam optreden (DJ uit Nederland). We hadden met de hele groep een tafel afgehuurd met een heleboel drank, kun je nagaan hoe gezellig het is geworden.

En verder gaat hier nog alles gewoon zijn gangetje. Ik loop mijn stage 5 dagen in de week, krijg nog steeds niet zo heel veel verantwoordelijkheid omdat mijn Chinees nog steeds zwaar klote is, Ik loop nog steeds alle happy hours en Ladies nights af in Shanghai voor gratis drank, zit nog steeds elke minuut van de dag dat de zon schijnt en ik niet hoef te werken in de zon in het park tot de verbazing van elke Chinees hier, struin nog steeds elke fake market af voor 'goeikoop' spul en wordt nog steeds heerlijk verwent hier in dat hotel waar ik werk. Ach zo slecht heb ik het nog niet hier in Shanghai.

fotos; http://nl.fotoalbum.eu/ingebouwmans
week 11 en 12

x Inge

  • 20 Mei 2010 - 12:32

    Juliette:

    Ieeeuwww...: maar buiten het voedsel lijkt het me daar prima vertoeven!
    Liefs Xxx

  • 20 Mei 2010 - 17:36

    Kapitein Twan:

    Bij mij brachten ze gister een schaal binnen met een gefrituurde walvis..... Ook lekker.

    Ik ga weer verder met het ontwijken van ijsbergen hier.

    XXXXXXXXXXXXXXXXx

    Twan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 31560

Voorgaande reizen:

26 September 2010 - 28 September 2012

Shanghai

19 Februari 2010 - 18 Augustus 2010

Management stage China

20 September 2009 - 19 December 2009

Project Zuid Afrika

06 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 30 November -0001

wonen en werken in Dubai

Landen bezocht: