Mijn eerste Braai - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu Mijn eerste Braai - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

Mijn eerste Braai

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 September 2009 | Zuid-Afrika, Boksburg

Nou hier zijn we dan hoor, na 17 uur reizen zijn we dan eindelijk in het mooie Zuid Afrika beland. Ik heb samen met mijn groepsgenoten Annette en Ramon vertrokken op 20 september vanaf Amsterdam. We zijn eerst naar Londen Heatrow gevlogen, waar we een tussenstop van 5 uur hadden en daarna zijn we doorgevlogen naar Johannesburg. Toen we aankwamen werden meteen heel hartelijk ontvangen door Bertie, een man van het Birchwood hotel (waar wij het project voor doen) en hij vertelde ons meteen allerlei leuke weetjes over Johannesburg. Een leuk woord wat hij gebruikte was de “gauwtrein” en ik neem aan dat hij daarmee sneltrein bedoelde. We zijn met hem samen eerst naar het hotel gegaan waar we voorgesteld werden aan onze opdrachtgever, Lloyd Marshall, en onze begeleider, Harry. Ook kwamen Rens en Bart even kijken hoe het met ons gaat, zij zitten hier voor hun managementstage en komen ook van de hotelschool.
Daarna zijn we naar het staffhuis gegaan waar we zouden gaan wonen. Het huis is heel groot en heeft 6 slaapkamers en 2 badkamers. Ook ligt er een hele grote tuin om het huis met een echte Zuid Afrikaanse Braai (BBQ). Toen hebben we ook kennis gemaakt met onze andere huisgenoten, Andre en Craig, twee Zuid Afrikaanse jongens en samen met Annette, Ramon, Willem, Dulce, Rens en Bart vormt dat ons hele huishouden. Het duurde even voordat we er aan uit waren wie welke kamer zou krijgen maar uiteindelijk zijn we eraan uit gekomen. Ik slaap heel gezellig met Annette op een kamer.
We kregen een heel erg warm welkom van onze nieuwe huisgenoten, want ze hebben meteen de eerste avond een Braai gegeven voor ons en omdat Andre en Craig koks zijn in het hotel was dat helemaal niet vervelend. Ze hebben echt 2 uur eten lopen voorbereiden en daarna moesten we nog gaan braaien. Ondertussen zaten wij lekker in de tuin rondom het kampvuur biertjes te drinken. Het eten was echt heerlijk! En de avond was heel gezellig. Toen we uiteindelijk na een lange eerste dag naar bed gingen kwam craig onze bedden opmaken. Echt de mensen hier zijn zo gastvrij en aardig.
De tweede dag moesten we naar het hotel om te beginnen met een ontbijt met de General Manager, de Human Resource Manager en Lloyd de Sales Manager. Daarna kregen we een rondleiding over het hele hotel. Birchwood is een hotel met 450 kamers, 42 conference zalen en 5 restaurants die allemaal op de begane grond gebouwd zijn, dus het is net een dorp waar je door heen wandeld. Daarna waren we lekker vrij voor de rest van de dag en zijn we gaan shoppen in de grote Mall die 10 minuten lopen van ons huis af ligt.
De volgende dag moesten we al om 8 uur beginnen en moesten we bij elke afdeling een paar uurtjes mee kijken om een beter inzicht te krijgen van de afdelingen van het hotel. Heel interessant allemaal maar wel heel erg vermoeiend. Maar morgen zijn we weer lekker vrij omdat het hier een nationale feestdag is “Heritage day” oftewel “Braaidag”, dus dat word weer braaien!!!

De eerste dagen hier zijn me heel goed bevallen. Ik heb me nog geen een keer onveilig gevoeld en ik heb alleen maar gemerkt dat de mensen hier heel erg vriendelijk en hartelijk naar ons toe zijn.

mijn telefoon nummer is: 0027 0827634470

groetjes Inge

• 24 September 2009 - 12:58

Myrt:

Heej Ing! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en dat het leuk is daar! Zoveel beter dan de hele dag in zo'n stinkend projectlokaal zitten! Geniet ervan en een hele dikke kus ook voor Annette!

• 24 September 2009 - 13:34

Jitske:

He ing,
    Wat een heerlijk verhaal om te lezen. Ik zei toch dat iedereen heel open en vriendelijk is. Geniet nog van alle mooie dingen en werk lekker aan je project in een mooie setting.
    Kussen uit Maas

• 24 September 2009 - 13:42

Annemiek:

Hee Inge!

Ik hoor het al, dat gaat wel goedkomen daar in Zuid Afrika! Veel succes maar vooral héél veel plezier!

Groetjes!

• 24 September 2009 - 15:48

Miriam En Daisy:

heeey zuid afrika gangers!
    Wat een warm welkom zeg!Klinkt gezellig shoppen en braaien! Veel plezier en hou ons op de hoogte! X

• 25 September 2009 - 17:57

Paula:

Klinkt wel weer heel zwaar allemaal, dat gebraai en geshop.. Veel plezier en denk nog maar s aan ons in ons enorm ruime en knus verlichte projectlokaal. Liefs Paula

• 04 Oktober 2009 - 08:44

Marjo:

Hallo Inge
    We zijn heel blij dat je het naar je zin heb.
    Laat ook eens wat van horen.
    Doe maar goed je best, we zijn trots op je.
    Vele groetjes en knuffels Marjo en Marcel. xxx

• 04 Oktober 2009 - 15:56

Sanne:

Goed om te horen dat je weer goed terecht gekomen bent na maar liefst 17 uur reizen!

Veel plezier en succes nog daar!

X Sanne