Twan en Inge in de bush bush - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu Twan en Inge in de bush bush - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

Twan en Inge in de bush bush

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

30 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Boksburg

Vorig weekend had iedereen besloten een paar dagen weg te gaan. Annette, Ramon, Willem en Dulce gingen naar Durban. Bart en Rens gingen naar Swaziland en Craig en Andre besloten op het laatste moment om naar het Krugerpark te gaan. Omdat dat weekend Twan langs zou komen hadden wij ook een paar nachten in het Krugerpark geboekt.

Op zaterdag 24 oktober was het dan eindelijk zo ver; Twan kam me opzoeken in Zuid Afrika. Ik had de hele nacht niet kunnen slapen van de spanning en was natuurlijk heel blij om hem weer te zien. Iedereen was vertrokken en wij hadden het rijk alleen. We hebben zaterdag de hele dag samen geluierd. Zo zijn we eerst naar de supermarkt geweest en daarna lekker gaan zonnen aan het zwembad van het Birchwood hotel. 's avonds hebben we lekker garnalen gegeten samen en een potje pool gespeeld.

De volgende ochtend zijn we al om 5 uur aangereden naar het Krugerpark omdat het 8 uur rijden is. We hebben echt de mooiste plekjes gezien onderweg van Afrika, wat een mooi land. We zijn nog even gestopt bij Pelgrims Rest, een oud mijnstadje en bij Gods Window een mooi uitzicht punt. Om 1 uur half 2 kwamen we dan eindelijk op de plaats van bestemming aan. We hadden een hele mooie lodge, heel schattig en rond. De rest van de dag hebben we lekker aan het zwembad gelegen want het was meer dan 30 graden. Die avond wilden we lekker met z'n tweeen gaan eten en toen kwamen we Craig en Andre tegen, toen hebben we gezellig met z'n 4en gegeten.

Maandag ochtend begonnen we al om 5.45 uur met onze dag safari. Ik was natuurlijk op z'n “Inges” gekleed gegaan, klaar voor de zon om me bruin te maken, topje, korte broek, teen slippers en mijn aller grootste zonnebril. Alle anderen hadden hun expeditie kleren aan, lange camouflage broek, camouflage vest/trui, dichte wandel schoenen, heuptasje om en verrekijker om de nek en toen bleek het heel erg koud te zijn in zo'n jeep. Ik heb echt de hele weg met kippenvel op mijn armen gezeten. Na 3 uur was ik compleet onderkoeld en was ik het slachtoffer van alle grapjes tijdens onze ontbijt picknick. Verder was de safari wel super mooi. We hebben heel veel dieren gezien zoals: leeuwen, olifanten, giraffen, buffels, nijlpaarden en zebras.

Op dinsdag moesten we weer vroeg op voor onze tweede safari, de rivier safari. Onderweg naar de rivier kwamen we al een hoop apen tegen dus dat begon al goed. Tijdens onze trip op de Olifants rivier hebben we krokodillen gezien, nijlpaarden, giraffen, olifanten enz. Daarna hadden we een pauze van een paar uur voordat we aan onze avond excursie begonnen. Deze begon om 17.00 een uur later stonden we lekker zonsondergang te kijken midden in het veld van het Krugerpark, dit was echt heel erg mooi. 's avonds komen ook de wilde dieren op gang zoals leeuwen en hyena's enz. dus dat was wel heel erg spannend vooral toen we een stuk off road gingen door de bossen heen. Gelukkig hebben we alles overleefd en kwamen we om 20.00 uur heelhuids weer aan in de lodge waar we een echte Afrikaanse braai hadden.

De dag daarna moesten we weer naar huis helaas, maar we hebben toen wel weer de toeristische route genomen zodat we heel veel gezien hebben en ook weer 8 uur onderweg waren. De afgelopen dagen moest ik gewoon weer aan het werk, maar Twan is nog steeds hier dus we kunnen 's avonds leuke dingen doen. Vanavond houden we een braai ter afscheid van Twan en we zullen ook weer eens gaan kijken hoe het bij het oude vertrouwde Hi Flyerz er aan toe gaat.

kruger park fotos staan op: http://picasaweb.google.com/ingebouwmans/Krugerpark#

groetjes Inge

• 30 Oktober 2009 - 16:01

Jolieke:

Waaauw Inge! Klinkt erg goed! Mooie foto's ook, lijkt me echt een mooi land.
    geniet ervan!
    xx

• 30 Oktober 2009 - 16:09

Annemiek:

Heey Inge,

Wat een avonturen beleven jullie weeral! Vast wel heel leuk om Twan weereens te zien zeker, ondertussen weer een tijdje geleden natuurlijk? ;-)
    Ben vandaag toevallig naar de Zoo in Antwerpen geweest, pythons en de hele Afrikaanse dierentuin bij elkaar te zien, maar ik ben dan toch wel jaloers op jouw real-life ervaringen hoor! :-D
    Lukt het met jullie project ook een beetje? :-P

Heel veel plezier nog!

Groetjes Annemiek

• 30 Oktober 2009 - 18:04

Myrt:

een ronde lodge? Klinkt spannend :D Vet dat je naar het Krugerpark bent geweest, geniet er maar lekker van zolang het nog kan!!! Ik ben net terug uit Londen, zo leuk om weer even terug te zijn!!!! Kusss

• 31 Oktober 2009 - 10:52

Juliette:

Hey Inge!! Leuk dat Twan bij je op visite is gekomen! Geniet er maar van, als ik het zo hoor is er veel moois en leuks te doen! Liefs xx

• 31 Oktober 2009 - 13:58

Kris:

Klinkt allemaal heel bekend in de oren!! Zo te horen heb jij net als ik had, een supertijd!!!

Geniet er maar lekker van !

X kris

• 03 November 2009 - 21:41

Marjo:

He Inge,
    Enne meissie het begint weer op te schieten he.
    En heb je een leuke week gehad met Twan, zo te zien wel.
    Wat een prachtige foto s ik zou erg bang geweest zijn maar ja zo zie je wel iets.
    En verders gaat alles goed hier.
    Nou laat eens wat van je horen.
    Groetjes en knuffel Marjo. xxx