40 graden in de schaduw - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu 40 graden in de schaduw - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

40 graden in de schaduw

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

22 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Boksburg

Hallo allemaal,

Deze keer vanuit het erg warme Zuid Afrika. We hebben er weer een weekje op zitten en nog één week te gaan en dan komt Twan, joehoe!
We zijn weer goed opgeschoten met ons project. We zijn vorige week de concurrenten van het hotel gaan bezoeken en hebben overal een rondleiding en zo gekregen, wel interessant om te zien.
Verder zijn we natuurlijk weer donderdag op stap geweest met ons hele huis naar Hi Flyerz. Vrijdag hadden we het daarom ook zwaar, ik was zelfs een beetje ziek geworden (niet van drank). De rest van de dag heb ik thuis gezeten. Vrijdagavond zijn we niet meer weg geweest maar na een film avondje vroeg naar bed gegaan, want de volgende ochtend wilde we al vroeg naar de Magaliesberg rijden naar de cradle of humankind. Dat is een heel groot park waar de oudste mensen ter wereld gevonden zijn. We zijn eerst naar een grot gegaan waar we een rondleiding kregen. Dat was heel interessant maar wel een beetje eng in het donker omdat je dan de slangen niet ziet (iehhh). Daarna zijn we doorgereden naar een echt Afrikaans dorpje waar we wilde gaan lunchen, maar dat viel helaas een beetje tegen. Het echte traditionele Afrikaanse dorpje was een grote toeristische trekpleister geworden waar je heel veel geld moet betalen om een stel traditionele Afrikaanse acteurs een echt traditioneel Afrikaans dansje te zien doen. Beetje jammer dus....
We zijn maar verder gegaan zonder het dorpje te bezoeken want daar komen we natuurlijk niet voor. Toen zijn we naar een soort dam gereden wat heel mooi was om te zien en iets verder zijn we naar een restaurantje gegaan om iets te eten, een stuk minder commercieel en een stuk minder duur.

Die avond waren we uitgenodigd door een stel Nederlanders op een feest en Sandton. Wij kende niemand, maar Rens had ons meegenomen. Nadat we één biertje hadden gehad was het bier op en zijn we maar gegaan naar het uitgaansparadijs Hi Flyerz. Daar botste we op een iets wat dronken Andre die al vanaf 2 uur die middag aan het stappen was. We hebben ons kapot gelachen om hem. Toen we ff later thuis waren probeerde hij met veel moeite Annette een frietje te voeren maar liet het frietje met ketchup en al op haar spierwitte truitje vallen. Maar gelukkig wist Andre wel een oplossing; oplikken! Heel grappig.

Zondag had ik ff echt geen zin om culturele activiteiten te gaan doen, het was 40 graden in de schaduw dus ik wilde lekker buiten in de zon gaan liggen. We hebben een hoop matrassen buiten op de grond gelegd en een bankstel buiten gezet en zo hebben we lekker de hele middag rond het huis gehangen met zijn allen. Ik ben trouwens flink verbrand daardoor haha. Aan het einde van de middag wilde we terrasje gaan zitten, maar dat is hier niet zo normaal als in Nederland. Bijna alle restaurantjes hebben geen terras en als er een terras is kijkt dat uit op een parkeerplaats of het is afgezet met tralies. Leuk hier in crimineel Johannesburg :s) gelukkig hadden we toch een leuk restaurantje gevonden waar we heerlijk gegeten hebben met zijn allen. Daarna zijn we ook nog even naar een casino geweest waar Rens en Bart ongeveer 3000 rand (300 euro) gewonnen hebben met roulette.

En nu is het alweer donderdag en zit het weekend er weer aan te komen, weer bijna een week voorbij. Maar we hebben deze week wel heel hard aan het project gewerkt, want ja daarom zijn we hier.

fotos:http://picasaweb.google.nl/ingebouwmans/Week4#

Liefs Inge

• 22 Oktober 2009 - 16:45

Marleen:

He meis,

Klinkt weer goed allemaal!maar 40 graden in de schaduw??jeetje, das wel heel warm. ben ik toch blij dat het hier wat kouder is ;)
    veel plezier weer dit weekend en natuurlijk veel succes met het project!schiet het wel een beetje op?

XX

• 22 Oktober 2009 - 17:15

Jitske:

Jeetje wat moeten jullie hard werken ;)

• 22 Oktober 2009 - 18:53

Juliette:

Ik snap dat je daar verbrand, 40 graden!! Maar wel lekker, beter dan de kou hier.. maar t is nog uit te houden hoor :)
    xx

• 22 Oktober 2009 - 21:46

Myrt:

Slangen... brrrrr! ben ik even blij dat ik niet in Afrika zit! Haha nee hoor, maar ik heb het ook niet slecht, ga over 4 dagen al naar Londen!! Jeej :D
    kus!

• 22 Oktober 2009 - 21:58

Ome Alex:

Hoi inge, je hebt al behoorlijk wat mee gemaakt leuke en ook minder leuke dingen. Het is wel een brok levenservaring en dit nemen ze nooit meer af. geniet met volle teugen want het is zo weer voorbij. Twan is dan ook weer een leuke onderbreking. Veel plezier.

• 25 Oktober 2009 - 14:14

Kris:

klinkt leuk! Veel plezier met Twan!!!

liefs kris