survival of the fittest! - Reisverslag uit Peking, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu survival of the fittest! - Reisverslag uit Peking, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

survival of the fittest!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 April 2010 | China, Peking

Ni Hao allemaal!

Wat leuk al die berichtjes op mijn site van iedereen, heel erg bedankt!!!!

Het gaat nog steeds goed met me hier in China. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik op sommige momenten echt geen Chinees meer kan zien! (ze zijn ook met zo veeeel) Zoals bijvoorbeeld laatst in de metro. Ik ging op een zonnige zaterdag middag naar de tailor market want ik had daar met Annette afgesproken. Ik dacht dat doe ik ff in een half uurtje, maar dat heb ik geweten. Het begon al met het krijgen van een taxi. Normaal gesproken loop ik gewoon het hotel uit en vraag ik mijn collega van de concierge of hij een taxi voor me kan regelen. Deze keer ging dat niet zo makkelijk de taxi's stonden voor de deur klaar maar de bestuurders stonden op straat te pokeren. Zegt mijn beste collega van de concierge: Maria you have to wait they play game. (jaja dat Maria houden ze erin) dus heb ik daar 15 minuten moeten wachten tot ze klaar waren. Toen ik op het metro station aankwam was het daar zo druk dat ik gewoon omver gelopen werd. Ik heb twee metros gemist alleen maar omdat het zo druk was dat ik niet optijd in de metro kon komen. En dan kan ik nog blij zijn dat ik geen oud omatje ben met rollator.
Maar zo gaat het dus: moge de sterkste winnen!!! Kinderen, bejaarden en gehandicapten hebben niks te zoeken in China want daar wordt totaal geen aandacht aan besteed. Ook voorkruipen in de rij is heel normaal hier. Sta je te wachten aan een balie, komt er gewoon een brutale Chinees aanlopen die vooraan gaat staan en meteen begint te praten tegen de verkoopster. LEKKER IS DAT!!

Verder hebben we hier twee weken geleden een hele bijzonder evenement gehad in het hotel. Al het management moest stoppen met werken en naar een zaal in het hotel komen. Ik behoor hier ook tot het management dus ik moest mijn werk ook neergooien en mee naar die zaal. Denk je: Wat gaat er toch gebeuren? Maar dit was dus de jaarlijkse karaoke wedstrijd van het hotel en dit mag niet onderschat worden. Zitten we daar, met het complete management + al het andere personeel dat even weg kon 4 uur lang naar onze collega's te luisteren die vrolijk meeblèren met de Chinese meezingers, terwijl wij daar als serieuze managers met kleppers in onze handen op de maat mee zitten te klappen en zoveel snoep en ranja mogen nuttigen als dat we zelf willen. EEN GROOT FEEST!
Maar dit gaat nog verder, want de winnaar van dit festijn gaat dus mee doen vandaag aan het karaoke tournooi van Shanghai waar alle winnaars van andere hotels bij elkaar komen. Nog even en dan gaan ze internationaal en kunnen jullie zelfs in Nederland meegenieten van het Chinese talent :S .

Vorige week wilden wij met onze Nederlandse groep ook wel eens ervaren wat er nou zo speciaal aan Karaoke is. Dus zijn we met de hele groep naar een KTV geweest. Dit is een groot gebouw dat vol zit met kleine kamertjes die compleet zijn uitgerust met grote televisie schermen, leren banken en alle nieuwe technische snufjes en waar men dan uren lang met z'n allen gaat zitten zingen. Dit was natuurlijk hartstikke gezellig met zijn allen, maar om dit nou elke week zo te doen. Maar de karaoke gekte gaat nog verder, want het is hier zelfs zo erg dat er mensen op straat fietsen met een complete karaoke set op hun fiets en daarmee gaan ze dan in een parkje staan of gewoon op straat en dan kan iedereen even van de mogelijkheid gebruik maken om even een liedje te zingen. heel apart allemaal.

Even heel iets anders. Afgelopen weekend hadden we allemaal een lang weekend vrij gekregen vanwege een public holiday, "Stone swiping day" of zoiets. De bedoeling is dan dat iedereen naar het graf van een overledene gaat en het graf gaat schoonmaken. Nou ja, één dag extra vrij dus voor mij. Dus we hadden wilde plannen om naar Suzhou te gaan, een plaatsje net buiten Shanghai. Maar we hadden er geen rekening mee gehouden dat het wel eens heel erg druk kon zijn. Dus helaas waren de treinkaartjes uitverkocht en zijn we naar een echt Chinees wijkje gegaan om daar hele goedkope rommel te kopen de hele dag. Aan het einde van de dag kwam ik thuis met 3 jurkjes, 1 tas en 2 paar schoenen voor nog geen 20 euro!

Maandag was het echt super mooi weer hier en ben ik lekker met Jenny, Laura en Lieke naar de Bund geweest. dit is een straat die langs de rivier loopt en waarvan je het uitzicht hebt over de bekende skyline van Shanghai. Daarna hebben we heerlijk de rest van de middag op een grasveld in de zon gelegen om een beetje bruin te bakken. Het was weer een heerlijk weekend!

fotos zijn te zien op http://nl.fotoalbum.eu/ingebouwmans week 5 en 6

x Inge

  • 07 April 2010 - 06:54

    Kapitein Twan:

    Hey Ingetje, ik ben blij dat het goed gaat. Ik probeer je dit weekend te bellen.
    X

  • 07 April 2010 - 07:24

    Juliette:

    Leuk Inge!! Volgens mij het je het wel naar je zin daar he!?! En lekker shoppen, die koffer zal wel vol zijn voor de terugreis ;)
    Xx

  • 07 April 2010 - 07:42

    Marleen:

    He Ing,

    Super grappig dat karaoke :) Fijn dat het allemaal zo goed gaat!Veel plezier weer, Xx

  • 08 April 2010 - 07:58

    Martien En Ellie:



    hey inge dat die chinezen je maar niet plat lopen in die drukte groetjes

  • 10 April 2010 - 10:13

    Sanne:

    Hé Inge,

    Even een berichtje om te laten weten dat ik je heus niet vergeten ben! Heel veel plezier nog daar!

    X Sanne

  • 18 April 2010 - 17:31

    Marjo Uit Obbicht:

    He Inge,
    Ik wil je even laten weten dat we een gezellige middag met jouw pap en mam hebben gehad.
    Hopelijk is nog alles oke met jouw.
    Groetjes Marjo en Marcel xxxxxx

  • 19 April 2010 - 18:41

    Kapitein Twan:

    Hey Ingetje,
    Ik heb gister ook bami gegeten, en toen moest ik even aan je denken. Nee, grapje, ik moet heel vaak aan je denken. Ik bel je snel weer.
    XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 31523

Voorgaande reizen:

26 September 2010 - 28 September 2012

Shanghai

19 Februari 2010 - 18 Augustus 2010

Management stage China

20 September 2009 - 19 December 2009

Project Zuid Afrika

06 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 30 November -0001

wonen en werken in Dubai

Landen bezocht: