Hong Kong & Macao - Reisverslag uit Sjanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu Hong Kong & Macao - Reisverslag uit Sjanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

Hong Kong & Macao

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 November 2011 | China, Sjanghai

Michel en ik zijn het afgelopen weekend naar Hong Kong en Macao geweest voor Michel's verjaardag. Helaas liep dit reisje niet helemaal zonder slag of stoot en zijn we nu weer doodop en enigzins teleurgesteld aan het werk.

Vrijdag avond zijn we vertrokken na het werk naar Pudong airport voor onze low budget flight naar Hong Kong (iemand ooit gehoord van Spring Airlines? wij ook niet) Alles leek goed te verlopen tot aan het moment dat we goed en wel in het vliegtuig zaten, klaar om te vertrekken, toen ineens het vliegtuig als een malle begon te schudden!?!?...15 min later moesten we allemaal het vliegtuig uit want we hadden een technisch probleem en dit vliegtuig ging het waarschijnlijk niet halen tot aan Hong Kong! We moesten met zn allen in een bus waar we ruim een uur gewacht hebben, tot dat we naar een ander vliegtuig reden. Na 2 uur vertraging waren we eindelijk onderweg naar Hong Kong. Rond 2 uur 's nachts waren we in het hostel na een lange wachttijd op het vliegveld voor immigration en bleek er geen personeel te zijn om ons in te checken. Na 20 min kwam er eindelijk iemand aan en vertelde ons dat onze kamer in een ander gebouw lag, ongeveer 5 min met de taxi. Toen we op een gegeven moment goed en wel in onze kamer waren en de man van het hostel weg was, zag ik een gigantische kakkerlak in onze kamer lopen, ongeveer zooooooooooooooooooooooooooooooooooooo groot! Nou ik als prinsesje van de bovenste plank ga dus echt niet slapen met zo'n beest in mijn kamer, dus Michel werd de sjaak en moest dat ding gaan vangen. Na ongeveer een uur zonder succes besloten we toch maar naar bed te gaan, het was tenslotte al half 4. Dus wij opzoek naar onze tandenborstels, blijkt onze koffer niet meer open te gaan. Met een hoop frustratie en vooral veel geweld hebben we dat ding open gebeukt. Om half 5 lagen we eindelijk te slapen.

De volgende dag begon ons Hong Kong avontuur. Na een heerlijk ontbijt van de Starbucks zijn we met een oude tram naar 'the Peak' gegaan, het hoogste punt van Hong Kong met het mooiste uitzicht over de stad. We hadden heerlijk weer alleen niet zo heel erg helder dus de fotos stellen niet zo veel voor, maar het was toch heel mooi. Na een tijdje daar rond gewandeld te hebben, zijn we met een bus naar Stanley market gegaan, een hele populaire markt buiten de stad aan het strand, op zoek naar een nieuwe koffer. Het werd steeds warmer en warmer (28graden) en dus konden we het niet laten om een heerlijk biertje te drinken aan het strand in het zonnetje. Na de markt zijn we naar de haven gegaan van Hong Kong 'Victoria Harbour' waar je vanaf het eiland Kowloon een geweldig uitzicht hebt over de sky-line van Hong Kong Island. Om 8 uur werd er een licht show gehouden waarbij de wolken krabbers verlicht werden op het ritme van muziek, dit hebben we weer uiteraard onder het genot van een biertje een een stel kipnuggets bekeken. Daarna zijn we lekker sushi gaan eten (niet echt Hong Kong voedsel maar goed...) en vroeg naar bed haha.

Zondag ochtend zijn we in alle vroegte al vertrokken van ons hostel naar de Ferrie's om naar Macao te gaan. Voor de genen die niet zo bekend zijn met deze plaats, Macao was vroeger een kolonie van Portugal en is nu min of meer een eigen staat maar ligt aan het vasteland van China vast, eigenlijk een beetje hetzelfde als bij Hong Kong alleen was Hong Kong van de Britten. Macao staat nu bekend als het gok paradijs van China, wat overigens in de rest van China verboden is.
Anyway, helaas ging de eerste ferry naar Macao pas rond 11 uur, dus we moesten een tijdje wachten. De tocht duurde maar 1 uur maar we kwamen bij aankomst in een rij te staan van hier tot Tokyo (wat nog best een eind is vanaf Macao) en moesten bijna 2 uur wachten tot we door de immigration waren (waar je de stempels in je paspoort krijgt) om 2 uur stonden we dus goed en wel in Macao, bleek daar de Grand Prix aan de gang te zijn waardoor de halve stad afgesloten was. Uiteindelijk hebben we een bus gepakt naar het oude stads centrum, waar je dus nog de invloeden kan zien van de Portugezen, en na een tijdje kwamen we aan bij een oude kerk facade (de rest van de kerk was afgebrand alleen de voorkant stond er dus nog) dit was wel heel indrukwekkend om te zien. Daarna wilden we naar The Venetian gaan, het bekendste en grootste casino van Macao maar we waren bang dat we daar geen tijd meer voor hadden want we moesten om 5 uur weer bij de ferry zijn. Dus zijn we maar wat gaan rond wandelen en kwamen we bij een ander groot casino uit waar we zijn gaan kijken.
Nadat we weer terug in Hong Kong waren was het tijd om te gaan eten, we hadden ruim 2 uur de tijd om wat te eten ergens en we hadden onze zinnen gezet op een Cantonees restaurant, wat helaas vol zat en een verschrikkelijke lange wacht rij had. Toen zijn we maar op zoek gegaan naar een ander restaurant.....om een lang verhaal kort te maken, er lijkt geen een restaurant in Hong Kong te zijn dat EN te betalen is, EN waar je meteen terecht kan, EN geen fastfood is. Dus na een lange zoektocht zonder resultaat hadden we nog 15 min over en hebben we bij de Mac moeten eten, om vervolgens bijna het vliegtuig naar huis te missen..
Nou ja alles is goed gekomen ook al hadden we bijna alles tegenzitten, gelukkig hebben Mich en ik het wel heel erg fijn gehad samen en zal dit een vakantie zijn om nooit te vergeten haha.

Groetjes
Inge

• 21 November 2011 - 17:53

Papa:

hoi inge en Michel, wij hopen dat het vliegtuig waarmee jullie over een maandje naar Brussel vliegen een beter toestel is dan dat waarmee jullie naar Hong Kong gegaan zijn anders hebben we geen rustig moment totdat jullie aangekomen zijn. Groetjes ook van mama en Rick