even lekker weg.... - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu even lekker weg.... - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

even lekker weg....

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 Augustus 2011 | Filipijnen, Manilla

De afgelopen maanden in Shanghai hebben we het allebei erg druk gehad, Michel had een paar belangrijke events te organiseren in zijn hotel en ik werd heen en weer geslingerd tussen 2 banen (nadat ik promotie had gekregen naar club floor & loyalty manager) waarvoor ik 25 uur per dag aan het werk was zonder opslag te krijgen. Nadat ik het hotel had duidelijk gemaakt dat ik niet aan happy hour doe, 2 banen voor de prijs van 1, heb ik de loyalty manager baan laten vallen en was het tijd voor een welverdiende vakantie.

We werden 'opgedragen' onze verlof dagen op te nemen....want zo gaat dat in Shanghai, je hebt weinig keus. En Michel en ik besloten daar eens lekker van te genieten door 10 dagen naar de Filipijnen te gaan. We hadden op internet een super goedkope vlucht gevonden naar Manila en vanaf daar zouden we verder vliegen naar het tropische paradijs Boracay island. (typ voor de grap eens Boracay island in bij google en je ziet precies wat wij bedoelen met paradijs) nog even verder gegoogled naar een mooi budget hotelletje en we waren klaar om te gaan.

Een week geleden zijn we dus lekker midden in de nacht naar onze vakantie bestemming gegaan en na 3,5 uur vliegen + nog 1 uur vliegen + bus reis + boottocht zijn we dan lekker op een piep-klein eilandje in de Filipijnen.

De eerste dagen waren vooral heel erg lekker want toen zat het weer nog mee, helaas is het 3 dagen geleden een beetje omgeslagen en zitten we af en toen midden in een bui op het strand, maar goed daar hadden we al een beetje op gerekend aangezien we midden in het regen seizoen zitten. Maar het is hier dus echt fantastisch. We slapen in een klein bugalowtje van 2 verdiepingen (helemaal voor ons zelf) voor een tientje per nacht. In de ochtend gaan we lekker ontbijten in een van de duizenden kleine restaurantjes op het strand, daarna genieten we van wat biertjes op het witste strand wat ik ooit in mijn leven heb gezien, uitkijkend op de helder blauwe zee. Dan zetten we onze dag voort met een happy hour in een van de vele lounges met zonsondergang en dan 's avonds weer heerlijk verse vis (visplatter met: kreeft, garnalen, vis, oesters en inktvis voor ongeveer 20 euro voor 2 personen) eten en dan de dag afsluiten met nog een paar drankje, dus een beetje regen kan onze vakantie niet bederven.We zullen wel rond en gezond terug komen maar goed dat zien we dan wel weer....
Gelukkig weten we ons tijdens de regen uren ook goed te vermaken, zo zijn we 2 dagen geleden lekker naar een Japanse Spa geweest waar we een heerlijke massage genomen hebben en dit zal zeker niet de laatste keer zijn deze vakantie.

Dus ja, jullie zien wel, wij vermaken ons wel. Nog 4 dagen te gaan en dan weer terug naar ons oude vertrouwde wereldje in Shanghai...al denk ik wel dat ik verschrikkelijke heimwee ga krijgen naar dit wereldje...

volgende week volgen de fotos.....

xxx Inge en Michel

• 25 Augustus 2011 - 17:13

Jolieke:

Wauw dat ziet er echt goed uit! Vanaf Nederland zijn de Filipijnen ver weg en dus duur maar voor jullie is dat lekker dichtbij!! Nog een maandje en dan komen we aardig in de buurt, we gaan naar Thailand. Hopelijk net zo mooi als daar!

Geniet nog lekker van de laatste dagen vakantie!

Xxx Jolieke

• 25 Augustus 2011 - 22:14

Alex En Annelies:

Hoi Inge en Michel, Jammer dat jullie niet op onze 25 jarige bruiloft kunnen komen, maar jullie vermaken je best wel. Heimwee naar Europa komt vast ook wel een keertje. Kei goe dat je tegen je baas zegt waar het op staat. Laat je niet gebruiken en ga uit van je eigen kracht en kwaliteiten. Geld is belangrijk maar staat niet boven eigen waarde of eigen doelen.
    Wij wachten op de fotos, houdoe