los pisos - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu los pisos - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

los pisos

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

10 Februari 2009 | Spanje, Palma de Mallorca

Hola buenas tardes, na mijn eerste twee dagen gewerkt te hebben hier op Mallorca, zal ik eens laten weten hoe het geweest is.

Gisteren ben ik begonnen in het Mardavall hotel op de afdeling pisos (housekeeping). dacht ik even makkelijk te beginnen, omdat mijn spaans nog niet zo goed is en ik dus niet in contact sta met de gast wanneer ik in de housekeeping werk, maar dat was dus niet zo. De eerste dag moest ik meelopen met een van de supervisors van de afdeling, die alleen spaans praat en niet eens een klein beetje engels verstaat. ze begon met het geven van een rondleiding door het hotel. Ik volgde haar overal naar toe en luisterde aandachtig, zelfs toen ze zelf even naar de w.c. moest stond ik daar in een keer bij haar in het hokje, omdat ik niet begrepen had dat dat niet een deel van de rondleiding was. De rest van de dag vertelde ze dat tegen haar collega's, maar ze had waarschijnlijk geen idee dat ik haar verstond. Daarna zijn we samen kamers gaan controleren die schoongemaakt waren door de chicas (kamermeisjes). Dit wordt uiteindelijk ook mijn taak als ik klaar ben met deze introductie week. Om 17.00 uur was ik klaar voor die dag en moest ik de bus terug nemen naar mijn appartement, wat nogal een probleem is. Er komt ongeveer elk half uur een toeristenbus die een toeristische route over het eiland rijdt en doet daar ongeveer een uur over. Daarna moet ik overstappen in Palma op een bus die tot vlakbij ons appartement rijdt. Al met al heeft het ruim 1,5 uur geduurd voordat ik thuis was. Maar toen ik thuis was had ik ontzettend veel zin om iets leuks te gaan doen. Dus toen hebben ik mijn huisgenoten bij elkaar getroggeld om mee naar een tapasbar te gaan in Palma. Ernesto had geen zin om mee te gaan dus toen zijn Nadine, Martin en ik alleen gegaan. Om half 10 zaten we ongeveer aan tafel in een heel leuk tapasbarretje. Het idee van het restaurant was, dat je zelf bij de bar je tapas kon halen en er zo veel kon pakken als dat je wilde. We hebben uiteindelijk een hele leuke avond gehad en ik heb mijn Duitse roomies zelfs proberen Nederlands te leren haha. Om half 12 waren we thuis en dat was laat zat want ik moest vanochtend om 5 uur opstaan.

Vandaag begon mijn dienst om 7 uur en ik was ruim op tijd (ik wist niet zo goed hoe de bussen rijden, dus beter te vroeg dan te laat) we zijn eerst met een paar man gaan ontbijten in het hotel (het schijnt daar heel normaal te zijn dat je zonder gegeten te hebben naar je werk gaat). Om 9 uur hadden we een bijeenkomst met al het personeel waarin de principes van die dag verteld worden en de gebeurtenissen rondom de keten Starwood. (heel leuk allemaal maar ik begrijp er dus niets van want het is in het Spaans) Daarna moest ik samen met een van de chicas mee om te helpen bij het poetsen van de kamers. De chicas zijn heel aardig allemaal, alleen is het wel goed te merken dat sommige echt over je aan het moederen zijn en dat andere je meer als een irritante domme stagiair zien. Het was echt zwaar werk vandaag ik denk dat ik samen met Sandra (chica) ongeveer 15 tot 20 kamers heb gepoetst waaronder één suite waarover we bijna 2 uur gedaan hebben. Ik heb dan ook nu de blaren op mijn voeten, maar ja dat is niet zo’n ramp want mijn voeten voel ik toch al niet meer van het lopen (zo veel pijn). Om 15.00 uur was ik klaar en ben ik weer met de bus naar huis gegaan. Morgen sta ik als het goed is één dag in de linnenkamer en daarna help ik alleen nog mee met de supervisors van de housekeeping tot dat ik naar de receptie of de afdeling guest services ga.

Hasta luego

Xx Inge

  • 10 Februari 2009 - 21:28

    Myrte:

    Heej Ing! Ik ben blij dat ik niet als enige zo hard moet werken ;) haha nee hoor, maar we moeten gewoon even inkomen, dat is alles. Over een paar weekjes zijn we gewend en dan gaat alles vast vanzelf! En dat Spaans komt ook vanzelf, je leert het op deze manier wel heel snel! Succes nog verder meis, voor je het weet ben je supervisor! ;) liefs Myrt

  • 11 Februari 2009 - 08:04

    Meriam Van Rut:

    Hallo Inge,

    Zo te horen komt het allemaal goed met je daar. Over 5 maanden spreek je vloeiend spaans en misschien ook duits. Laat alles maar over je heen komen en dan komt het goed. Het aftellen is begonnen en voor je het weet komt er al weer iemand bij je op bezoek.
    Inge maak er een leuke tijd van, ook al mis je thuis en Twan.
    Binnenkort hoor je weer van ons, nu maar even een korte krabbel.

    heel veel groetjes en liefs van Meriam xxxx

  • 11 Februari 2009 - 15:09

    Marleen:

    Ha meis!
    wat een leuk verhaaltje.
    beetje jammer dat je zo hard moet werken, maar dat gaat ook wel wennen.
    hier in maastricht zijn we alweer druk bezig met module 9!is toch ook wel weer wennen hoor..
    nou, ik ga nog meer verhaaltjes lezen, al die sites die ik bij moet houden, pff ;)
    xxxxx marleen

  • 11 Februari 2009 - 16:36

    Silvie Hesen:

    ola Inge !!
    zo,zo dat is al een heel verhaal hierboven haha
    enne welkom in het land van de tapas ofnie? lekkerrr! nou geniet ervan meid en kop op die eerste tijd he. hopelijk is het lekker weer daar en vermaak je je goed.

    groetjes Silvie en ook van Raymond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Inge

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 31531

Voorgaande reizen:

26 September 2010 - 28 September 2012

Shanghai

19 Februari 2010 - 18 Augustus 2010

Management stage China

20 September 2009 - 19 December 2009

Project Zuid Afrika

06 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 30 November -0001

wonen en werken in Dubai

Landen bezocht: