High Flyerz en sightseeing - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu High Flyerz en sightseeing - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

High Flyerz en sightseeing

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

13 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Boksburg

Tijd vliegt als je het leuk hebt! We zitten al weer 3 weken in Zuid Afrika en we hebben ons zeker niet verveeld.

Met het project gaat het heel erg goed. We gaan hard vooruit en de resultaten zijn goed. We zitten elke dag van 8.00 uur tot 17.00 op kantoor en we werken dan ook erg hard. Gelukkig hebben we buiten werktijd genoeg tijd om leuke dingen te doen. Zo hebben we donderdag avond een heel leuk feestje gehad in Hi Flyerz (bar op het Birchwood terrein) we waren 's middags al uitgenodigd voor een feestje voor de sales afdeling van het hotel maar alleen Willem en Ramon zijn gegaan. Om half 6 ongeveer was Willem thuis van het feest, maar Ramon die wilde nog niet mee. Om 11 uur stonden Lloyd en Travis (opdrachtgever van ons project en collega) bij ons in het staffhouse met een kets zatte Ramon. Ze hebben hem toen maar op bed gelegd want er was niets meer mee te beginnen. Ff later zijn we met de rest (Annette, Rens, Bart, Andre, Craig en 2 meiden uit Kaapstad) naar Hi Flyerz gegaan, waar we tot vroeg in de ochtend gebleven zijn. De volgende ochtend dachten wij met onze project groep dat we het wel konden maken om een paar uur later te beginnen, net als we op de hotelschool zouden doen, maar dat werd niet echt gewaardeerd. Toen we binnen kwamen op kantoor maakten een paar collega's opmerkingen alsof wij ook zo zat waren gisteren net als Ramon en ze zeiden ons dat we niet meer laat mochten beginnen. Dus feesten op donderdag avond zit er niet meer echt in voor ons.

Vrijdagavond hebben we rustig aan gedaan met een film op de bank, maar later konden we het toch niet laten om even bij Hi Flyerz te gaan kijken. Wederom weer een gezellige avond.

Zaterdag zijn we cultuur gaan snuiven met zijn vijven (Annette, Ramon, Willem, Dulce en ik). We zijn naar Johannesburg gereden om het uitzicht over de stad te bekijken vanuit de hoogste toren van Afrika. Jammer genoeg is Johannesburg niet echt een mooie stad dus het viel ons erg tegen. Daarna zijn we ook maar gauw weg gegaan uit de stad want het blijft toch een van de gevaarlijkste steden ter wereld. Die avond hebben we weer rustig aan gedaan en zijn we alleen maar even gaan poolen. De jongens hier hebben mij leren poolen en het gaat best goed!

Zondag moesten we vroeg op om weer culturele bezoekjes te gaan brengen. We zijn naar Pretoria gereden om naar het voortrekkersmuseum te gaan. Alleen we zijn eerst verkeerd gereden zodat we bij het Freedompark uit kwamen. Dit park is gemaakt ter herinnering van alle helden in de wereld. Op zich wel mooi om te zien, maar we kregen een rondleiding van 2 uur en dat was toch wel erg lang. Daarna zijn we toch nog naar het voortrekkersmuseum gegaan. Dit is een museum over de grote trek in Zuid Afrika. Als laatste zijn we nog naar het Union gebouw gereden in Pretoria waar we lekker hebben zitten genieten van de zon en het prachtige uitzicht over de stad. Om de dag af te sluiten en om Willems verjaardag (maandag) vast te vieren hebben we een braai gehouden in onze tuin.

Maandag moesten we weer gewoon aan het werk, maar we hadden wel Willems verjaardag te vieren. Dus Annette had een kroon gemaakt voor hem die hij de hele dag op moest houden op kantoor. 's middags hadden Annette en ik een grap uitgehaald met Willem:
We waren taart gaan eten in de business lounge van het hotel en toen kwam Maurice onze opdrachtgever voorbij. Elke keer als we daar lunch hebben of als we daar ff zitten komt hij voorbij en deze keer keek hij echt zo van; alweer! 5 minuten later moesten Annette en ik iets terug brengen naar zijn kantoor en waren we een beetje bang dat hij kwaad zou worden, maar hij was heel vriendelijk en zei niets over het feit dat wij wéér in de business lounge zaten. Toen we terug waren zeiden Annette en ik tegen Willem dat hij heel kwaad was en dat hij graag een woordje met onze voorzitter (Willem) zou willen spreken. Wij zeiden ook dat we tegen Maurice hadden gezegd dat het Willems verjaardag is en dat we zelfs een kroon voor hem hadden gemaakt en dat Maurice toen zei dat Willem zijn kroon maar mee moest brengen. Willem geloofde alles en een half uur later liep hij met zijn kroon richting het kantoor van Maurice. Wij lagen helemaal dubbel en hebben toen toch maar gezegd dat het een grapje was. Hij kon er zelf ook wel mee lachen gelukkig.

Dit was weer alles wat er gebeurd is de afgelopen dagen, ik hou jullie op de hoogte.

nieuwe fotos staan op: http://picasaweb.google.nl/ingebouwmans/VanAllesWat02#

Liefs Inge

• 13 Oktober 2009 - 10:04

Mystery Guest:

En wie komt er volgende week op bezoek?????

• 13 Oktober 2009 - 15:58

Myrte:

haha mooie verhalen weer Ing, ik kan zien dat jullie het prima naar je zin hebben! Geniet er vooral nog van zolang het kan!!! Dikke kus, ook voor Annette natuurlijk!

• 13 Oktober 2009 - 16:35

Juliette:

Heey Ing!! Gelukkig heb je het goed naar je zin! En voortaan optijd je bedje uit, werkend Nederland begint ook gewoon netjes om half 9 hoor!! ;)
    xxx

• 17 Oktober 2009 - 07:52

Marjo:

He Inge,
    Nou nou wat een verhalen zeg lang leven de lol zou ik zeggen. Maar ja na een dag of week hard werken mag dit wel.Maar wel op tijd komen. S avonds een meid s morgens op tijd. haha Zijn wel prachtige fotos .
    Volgende week gaan we naar Lierop. Groetjes en kus Marjo xxxxx