niet alles loopt zoals het hoort - Reisverslag uit Sjanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu niet alles loopt zoals het hoort - Reisverslag uit Sjanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

niet alles loopt zoals het hoort

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

10 November 2010 | China, Sjanghai

Hallo allemaal,

Nee niet alles loopt zoals het hoort nee. De laatste keer dat ik een berichtje schreef was ik nog vol van vertrouwen dat ik een paar weken later weer lekker terug zou zijn in Shanghai en aan een super baan zou gaan beginnen, maar dat is niet helemaal zo gegaan.

Op het moment ben ik een paar weken in Shanghai, niet om te werken maar om even te kijken wat er nou precies hier aan de hand is met mijn visum.
Om in China te kunnen gaan werken moet je een werk visum hebben en hiervoor moet het bedrijf waar je voor gaat werken een aantal documenten aanvragen en daarna opsturen naar NL. Deze procedure hoort niet langer dan een paar weken te duren, maar bij mij duurde dit langer dan 2 maanden. Omdat ik me dus ernstig zorgen begon te maken of er uberhaupt iets aan gedaan werd had ik dus besloten om op en neer naar Shanghai te gaan voor een paar weken op een toeristen visum om te kijken hoe het er nou mee zit.
Toen ik hier aankwam op 23 oktober kreeg ik meteen te horen dat mijn werkvisum was afgewezen door de Chinese overheid en dat mijn baan in Hilton dus niet door kon gaan. Ik ben toen toch maar eens langs gegaan bij Hilton om te vragen "waar de hel ze nou mee bezig zijn" maar zij zeiden dat er niets meer aan te doen was en dat ik dus niet bij hun kan komen werken. Ik dus helemaal over mn toeren, 2 maanden voor niets gewacht, een kapitaal uitgegeven aan een appartement waar ik al 3 maanden voor betaalde, een opleiding voor Hilton gevolgd waar ik dus niets meer aan heb en ook nog eens helemaal naar Shanghai gevlogen om dit allemaal aan te horen. Maar goed, Hilton beloofde mijn CV door te sturen naar andere Hilton hotels in Shanghai (elk deel van Shanghai heeft een andere overheid dus het kan goed zijn dat ik ergens anders geen probleem met mijn visum zou krijgen) maar dat hebben ze nooit gedaan.

Toen ben ik maar weer verder gaan solliciteren, ben er nu toch zeg maar en uiteindelijk na lang zoeken heb ik een baan bij Intercontinental Pudong aangeboden gekregen. Dit is net als Hilton een 5 sterren hotel en bied hetzelfde minimum loontje, maar goed ik moet toch wat. Het is wel een mooie functie, ik wordt Front Office Assistant Manager (klinkt heel wat toch?) dus ik vind het allang goed. Nu alleen nog afwachten of ik deze keer wel een visum krijg, dus ik ga nog nergens van uit.

19 november kom ik weer terug naar NL en dan gaan ze hier druk aan de slag om weer al die documenten aan te vragen en dan hoop ik begin december ongeveer weer terug te kunnen en dan eindelijk te gaan werken, want 3 maanden vakantie begint ook te vervelen.

Verder gaat alles hier prima, ben weer lekker bij Michel en die heeft gelukkig ook wat dagen vrij en voor de rest ben ik gewoon druk bezig geweest om alles te regelen.

Ik zie jullie dus volgende week weer en dan weten jullie precies hoe het zit dus ik hoef het verhaal niet 100 x uit te leggen (vandaar dit lange bericht)

tot volgende week!

xx

  • 10 November 2010 - 08:24

    Paula:

    Nounou, wat een verhaal zeg! Erg balen dat het zo allemaal zo loopt. Hoop dat je nog een beetje van je weekje Shanghai kunt genieten, t is daar iig een stuk warmer dan hier;) Tot gauw!! Liefs Paula

  • 10 November 2010 - 10:38

    Kirsten:

    Hey meis, dit klinkt alsof je weer lekker aan het kennismaken bent met de Chinese cultuur! Ik hoop voor je dat het allemaal snel geregeld is en dat jij en Michel straks lekker kunnen genieten van je leventje daar! Veel succes!
    Liefs

  • 11 November 2010 - 18:22

    Jolieke:

    Sjongejonge... dat is wel ff een tegenvaller! Geniet maar lekker van je weekje met Michiel. Hoop dat alles snel rond is en dat jullie lekker samen oud/nieuw kunnen vieren in Shanghai! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Inge

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 31573

Voorgaande reizen:

26 September 2010 - 28 September 2012

Shanghai

19 Februari 2010 - 18 Augustus 2010

Management stage China

20 September 2009 - 19 December 2009

Project Zuid Afrika

06 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 30 November -0001

wonen en werken in Dubai

Landen bezocht: