weer even een berichtje - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu weer even een berichtje - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

weer even een berichtje

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 Februari 2009 | Spanje, Palma de Mallorca

Buenos dias!

Weer een week voorbij op het zonnige eiland Mallorca. Jaja ik heb nu weekend en ben ook lekker het hele weekend vrij. Deze week was op zich niet zo heel anders dan de andere weken dat ik hier ben, vroeg op, lange dagen, weinig tijd voor mezelf maar ja ik raak er al aan gewend. Wel begin ik het steeds leuker te vinden in de Housekeeping. De supervisors met wie ik de hele dag samen werk zijn echt heel gezellig, wel wat ouder (rond de 50) en erg veel last van het Spaanse temperament en ook versta ik ze de halve tijd niet maar toch kan ik het erg goed met ze vinden. Deze week is ook de hoofd Governanta weer begonnen met werken (na een vakantie) en zij is Nederlands en ook nog niet zo oud. Met haar heb ik vandaag de planning besproken van de komende maanden dat ik hier ben. En die is als volgt:
- Housekeeping 6 weken (hiervan heb ik er al 3 op zitten)
- Receptie + Guest Service 6 weken
- Butler 4 weken
- Project 6 weken
Dus zoals je ziet krijg ik veel verschillende afdelingen te zien. Voor degene die zich trouwens afvragen wat Butler inhoud, dat is 24 uur per dag voor de gasten beschikbaar zijn om bijv. vragen te beantwoorden, roomservice te brengen, koffers in en uit pakken enz. En het project mag ik zelf invullen, bijv. als ik denk dat iets beter geregeld kan worden op een afdeling daar een onderzoek naar doen en verslag over schrijven. Dus dat klinkt wel leuk vind ik zelf.

Verder heb ik deze week nog een aanvaring met één van mijn huisgenoten gehad, Ernesto, over de was in de wasmachine. Nou ja om een lang verhaal kort te maken we praten niet meer met elkaar. Maar ja dat veranderd niet zoveel want praten deed hij toch al niet. Ik zal trouwens wat meer vertellen over mijn huisgenoten:
- Nadine: mijn kamergenootje, 24 jaar, werkt achter de receptie van het Mardavall Hotel (mijn hotel). Met haar kan ik het goed vinden.
- Martin: ook 24 jaar, homo, gaat over ongeveer 2 weken weg uit dit huis maar blijft wel op het eiland, werkt in het restaurant van het Mardavall, is super gezellig en kan ik heel erg mee lachen, geeft me alleen iets te vaak chocolaatjes.
- Ernesto: 28 jaar, werkt op de Sales en Marketing afdeling van de 3 hotels waar de Mardavall één van is, egoïstisch, arrogant, verslaafd aan poker, heeft zijn eigen plek in huis waar niemand mag zitten, ruimt nooit iets op en poetst al helemaal niet, heeft problemen met iedereen in huis en het hotel.
Zoals ik hierboven al aangaf kan ik het heel goed vinden met Martin het is alleen jammer dat we elkaar heel vaak mislopen vanwege werk. Zondag zat ik lekker met hem in de zon te kletsen over chocola en toen vertelde ik dat ik vroeger altijd gek was op van die surprise eitjes van Kinder chocolade en dat ik daar altijd om vroeg bij ons mam. Vandaag toen ik terug kwam van het werk lag er op mijn kussen een surprise eitje van Kinder chocolade haha.

Nog een leuk dingetje. Maandag toen ik aan het werk was moest ik mee komen naar de kids club, omdat er een kindje jarig was van iemand die ooit in het hotel geslapen had en ze daar een kaartje naar toe wilde sturen en de gasten uit Nederland kwamen. Dus ik moest een verjaardagskaartje schrijven in het Nederlands voor dat kindje. Maar kinderleidster van de Kids Club vond het zo leuk dat er een stagiair uit Nederland was dat ze dacht dat het misschien wel een goed idee was dat ik ga oppassen in het hotel op de Nederlandse kinderen en haar helpen met de Kids Club. HELPPPPP…… niks voor mij. Ik vind kinderen niet leuk, kinderen vinden mij niet leuk dus dat wordt nooit wat. Maar ja dat zeg je natuurlijk niet tegen iemand die zo gepassioneerd is van haar werk. Dus ik heb maar gezegd dat ik nog wel zou zien. Maar ja hallo ik ben ook niet hier op stage om te leren babysitten!
Nou ja nu zijn jullie weer allemaal op de hoogte van mijn belevenissen hier op het eiland. En ik wil jullie ook allemaal bedanken voor alle mailtjes en berichtjes op mijn site. Ik heb alleen geen tijd om ze allemaal te beantwoorden, want tja ik ben hier natuurlijk naartoe gekomen voor mijn stage haha.

Dus blijf vooral zo door gaan met de mailtjes en berichtjes en vergeet niet iets te laten weten over jullie zelf want daar ben ik ook geïnteresseerd in.

Liefs Inge

  • 01 Maart 2009 - 11:10

    Mr. Lover Lover:

    XXXXXX

  • 01 Maart 2009 - 16:45

    Lieke:

    Hai Inge,

    Heb net even je verhaaltjes bijgelezen :) Klinkt goed daar! En echt superlief dat Twan op je verjaardag langskwam :D

    x Lieke

  • 04 Maart 2009 - 22:13

    Juliette:

    He Ing! Ik vond het al zo raar dat je niets schreef, blijkt dat ik nog niet aangemeld was dus al een paar weekjes niets heb gelezen, maar zojuist alles ingehaald hoor! Wat lief van Twan dat hij langsgekomen was!! Veel plezier daar! Kus Juliette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Inge

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 31498

Voorgaande reizen:

26 September 2010 - 28 September 2012

Shanghai

19 Februari 2010 - 18 Augustus 2010

Management stage China

20 September 2009 - 19 December 2009

Project Zuid Afrika

06 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 30 November -0001

wonen en werken in Dubai

Landen bezocht: