Ni hao! - Reisverslag uit Shanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu Ni hao! - Reisverslag uit Shanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

Ni hao!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 Februari 2010 | China, Shanghai

Hallo Nederland,
Hier mijn eerste berichtje vanuit het verre China.

Ik ben hier gisteren ochtend aangekomen na een vlucht van 12 uur samen met mijn kamergenootje Inge en een andere hotello vriendin Lieke. We hebben eerst een heerlijk tukje gedaan in onze hotelkamer, die trouwens best wel prima is. Daarna zijn Caroline, Lieke en Lichelle ons op komen zoeken in het bruisende Pudong (de wijk waar wij zitten). We zijn op het terras van de Flying Fox gaan zitten aan de overkant van de straat en we hebben lekker in het zonnetje wat gedronken. Daarna zijn we naar een winkelcentrum gelopen waar we flink aangestaard werden door de chinezen die nogal onder de indruk waren van ons.

Daarna zijn we naar het hotel van Caroline en Laura gegaan om ons klaar te maken om te gaan uiteten met alle andere hotello's uit Maastricht. We zijn naar een restaurantje gegaan waar we teppanyaki gedaan hebben met een groep van ongeveer 15 man. en natuurlijk moesten we daarna mee op stap. Het was heel erg gezellig en erg leuk om de chinezen te zien dansen. Helemaal kapot zijn we om 4.00 terug naar ons hotel gegaan.

Vandaag moesten we om 13.30 uur bij Human Resources zijn om ons uniform te passen, maar we werden pas om 14.30 uur wakker. haha we zijn echt helemaal uit ons ritme.

Het is verder wel heel leuk hier en vooral heel erg apart. Ik kan me nog maar moeilijk voorstellen dat ik in China zit, maar als je dan voor het eerste keer naar een hurktoilet moet dan ben je weer helemaal bewust van de verschillen met Nederland. Ik dacht in eerste instantie dat ze het toilet gewoon vergeten waren haha.

Morgen heb ik mijn eerste werkdag, wel heel spannend hoor maar ik heb er wel heel veel zin in.

fotos: http://nl.fotoalbum.eu/ingebouwmans/a428682
tot de volgende keer.

x Inge

  • 21 Februari 2010 - 11:48

    Kristel:

    Goed om te horen dat je het nu al naar je zin hebt! Veel plezier en succes morgen.

    xx kris

  • 21 Februari 2010 - 12:45

    Annette Schellekens:

    Yoo, klinkt goed! Heb er nu nog meer zin in :) maarre dat hurktoilet!? Tot woensdag! Kus

  • 21 Februari 2010 - 13:10

    Pauline:

    Hee Ing! Klinkt weer lekker Chinees allemaal :) Fijn dat je t naar je zin hebt en veel succes morgen!! Kus Paula

  • 27 Februari 2010 - 10:49

    Marjo:

    He Inge,
    Nou ik ben blij dat je goed bent aangekomen.
    Nou die taal zal wel een gekwebbel zijn he.
    Maar goed ik wens je veel succes.

    Groetjes en kus uit Obbicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 31505

Voorgaande reizen:

26 September 2010 - 28 September 2012

Shanghai

19 Februari 2010 - 18 Augustus 2010

Management stage China

20 September 2009 - 19 December 2009

Project Zuid Afrika

06 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 30 November -0001

wonen en werken in Dubai

Landen bezocht: