Inge in the Presidential suite... - Reisverslag uit Shanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu Inge in the Presidential suite... - Reisverslag uit Shanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

Inge in the Presidential suite...

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

08 Maart 2010 | China, Shanghai

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke berichtjes op mijn site, ik vind het heel erg leuk om te lezen.

Vandaag zit ik al weer 2 weken hier in Shanghai en ik begin me aardig op mijn gemak te voelen. Inge en ik hebben 2 weken lang een hotelkamer moeten delen in het hotel, maar vanaf nu zitten we in een appartement boven in het hotel. Dit zijn eigenlijk de suites van het hotel. We hebben allebei een eigen kamer met een gezamelijke woonkamer, keuken en 2 badkamers dus echt super relaxed en we mogen natuurlijk nog steeds profiteren van de dagelijkse housekeeping, laundry service en het ontbijt in het restaurant, dus wij vinden het wel prima.

De afgelopen weken zijn heel goed verlopen. Het was allemaal wel een beetje wennen, maar ik heb het goed naar mijn zin. Ik werk op het moment achter de receptie van het hotel als receptioniste en moet de hele dag een beetje mensen in en uit checken en een praatje met ze maken. Over een paar weken is het de bedoeling dat ik gebombardeerd wordt tot Guest Relations Manager en dan ga ik de klachten van de gasten behandelen en voor de VIP's zorgen, dus dat is wel een leuk vooruitzicht. Ik begin nou eindelijk de systemen een beetje onder controle te krijgen, want dat viel nog niet mee omdat alles in het Chinees is. en ook de kas tellen aan het einde van mijn shift gaat nog niet altijd even soepel, het doet me een beetje denken aan mijn economie examens: het komt allemaal wel in de buurt maar het klopt NET niet. haha Inge en rekenen is niet de beste combinatie.

Mijn shifts vallen ook reuze mee. Ik moet van maandag tot en met vrijdag 8,5 uur per dag werken, niet meer en niet minder. Dus ik houd in het weekend nog genoeg tijd over om leuke dingen te doen. Zo ben ik vorig weekend naar de pearl tower geweest, een van de hoogste torens van Azie en ik heb een riviercruise gemaakt samen met Annette en Jenny. Ook zijn we het uitgaansleven van Shanghai weer eens gaan verkennen. Eerst lekker een hapje eten en daarna met z'n allen naar een club. Het afgelopen weekend hebben we Inge's verjaardag gevierd en we zijn naar een Chinese tempel geweest. Dit was echt heel erg bijzonder om te zien.

Ook heb ik flink geld uitgegeven op de fakemarket afgelopen dagen, daar is alles zo goedkoop! Ik heb zelfs een jurkje op maat laten maken voor maar 30 euro!en het is super mooi geworden.

de fotos van de laatste weken staan natuurlijk op mijn site: http://nl.fotoalbum.eu/ingebouwmans

Groetjes Inge

  • 20 Maart 2010 - 16:14

    Twan:

    Jammer dat je vanavond niet komt... Had ik eigenlijk wel op gehoopt, maar ja.. Ik spreek je morgen wel even. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 31521

Voorgaande reizen:

26 September 2010 - 28 September 2012

Shanghai

19 Februari 2010 - 18 Augustus 2010

Management stage China

20 September 2009 - 19 December 2009

Project Zuid Afrika

06 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 30 November -0001

wonen en werken in Dubai

Landen bezocht: