Mich en Ing in Beijing - Reisverslag uit Sjanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu Mich en Ing in Beijing - Reisverslag uit Sjanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

Mich en Ing in Beijing

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

17 Maart 2011 | China, Sjanghai

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb maar er was eigenlijk niet zo heel veel speciaals gebeurd. Ook hier aan de andere kant van de wereld gaat alles gewoon zijn gangetje. Maar afgelopen weekend zijn Michel en ik er lekker even samen tussen uit geweest naar Beijing. Voor mij was dit de eerste keer en het werd ook wel eens tijd dat ik de hoofdstad van het land waar ik nu woon eens ging bezoeken na ongeveer 10 maanden in China te zijn.

Donderdag avond zijn we vertrokken na een dag heeeeel hard werken. Het was een super drukke week geweest maar we hebben het werk gewoon neergegooid en zijn vertrokken. De hele reis hebben we allebei niet mee gemaakt want we waren allebei zo moe dat we alleen geslapen hebben.

Vrijdag ochtend zijn we lekker vroeg helemaal fris en fruitig opgestaan om te beginnen aan onze welverdiende vakantie. We zijn eerst naar de Temple of Heaven gegaan, de bekendste tempel in China. Dit was echt ontzettend mooi. Om de tempel heen stonden mensen te zingen en te dansen (gewoon zomaar zonder reden) en het was ook echt super mooi weer dus we hebben echt lekker rond gewandeld. Daarna zijn we naar de Verboden Stad gelopen, maar we zijn er achter gekomen dat het richtingsgevoel van Michel en mij niet echt goed was dus het duurde even (uurtje of 1,5) voordat we er waren. De Verboden Stad is een een heel groot bouwwerk midden in Beijing waar vroeger de keizers en zo woonden, lang verhaal..... Ook dit was erg indrukwekkend omdat het echt ontzettend groot is en super oud.

’s Avonds hebben we heerlijk genoten van onze eerste echt Peking Duck de specialiteit van Beijing, ja dat eendje ging er wel in haha.

Zaterdag hadden we een tour geboekt naar de Chinese Muur. Ik denk niet dat uitleg hoef te geven over wat de Chinese muur is, want dat weten we allemaal. Jammer genoeg dachten wij even een hele goedkope tour gevonden te hebben maar daar was ook een reden voor, we werden voor en na het bezoek van de muur naar allerlei winkels meegenomen in de hoop dat we wat kochten, erg frustrerend. De muur zelf was echt super gaaf. We zijn helemaal omhoog geklomen en hebben echt een lange wandeling gemaakt. Ook die dag was het weer heel erg goed en konden we lekker zonder jas rond lopen.

Op zondag hadden we een hele planning maar die kon helaas niet doorgaan omdat Michel een voedselvergifteging had opgelopen na het eten van tapas die avond daar voor (je moet natuurlijk ook geen tapas eten in China daar staat het land niet om bekend) We hebben dus de hele dag samen doorgebracht in de hotel kamer... nou ja was toch wel heel gezellig.

Maandag was onze laatste dag. We wilden nog naar het gebouw gaan waar Mao opgebaard ligt maar dat was helaas niet open op maandag dus zijn we naar het Zomerpaleis gegaan. Dit is een grote tuin met allemaal mooie paleizen erin. Ook dit was echt heel erg mooi om te zien. We hebben ook nog een korte wandeling gemaakt door de Hutongs, dat zijn de oude buurten van Beijing.

Beijing was echt een hele leuke stad en we hebben een hele fijne vakantie gehad. Nu maar weer gewoon aan het werk.

fotos van Beijing en mijn werk en appartement staan op: http://nl.fotoalbum.eu/ingebouwmans

xx Inge

• 17 Maart 2011 - 16:52

Kirsten:

Wel jammer dat Michel met zijn voedselvergiftiging niet op spreekuur kon bij Dr. Mao... ;-)