Gelukkig nieuwjaar en kijk uit voor de konijnen!! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar en kijk uit voor de konijnen!! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar en kijk uit voor de konijnen!!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 Februari 2011 | China, Sjanghai


Ja het einde van het jaar nadert. Jaja ik weet het 31 December is al laaaaaang geweest en we mogen officieel geen gelukkig nieuwjaar meer zeggen na 4 januari, maar hier is het vandaag oudjaarsdag en dus de laatste dag van het Tijger jaar. Alle tijgers gaan weer 12 jaar de kast in en overal zie je nu (levende) konijnen, inclusief hier in het hotel. Alles en iedereen heeft nu in een keer een konijn of gaat verkleed als konijn over straat, het kan hier allemaal en niemand kijkt raar op (ze kijken wel raar op als je nu nog met een Tijger aan komt zetten want dat is zoooooo last year)



Maar goed het einde van dit jaar gaat natuurlijk gepaard met een jaarlijkse staff party. Afgelopen vrijdag was iedereen uitgenodigd voor een heerlijk diner + entertainment in de grote zaal van het hotel. Ik was al helemaal voorbereid om me lekker te gaan bezatten met al mijn nieuwe Chinese collega’s maar dat feest ging niet op. Er was alleen maar cola, sprite en jus d’ orange te drinken en de rest van de tafel stond vol met snoep en fruit. Het heerlijke diner waar ik me zo op verheugd had bestond uit vlees met botten, vis met ogen en groente waar niemand de naam van kent. Ook de gezelligheid was ver te zoeken want iedereen zat maar een beetje voor zich uit te staren in zijn jas :S wachtend op de loterij.

De hele avond werden er stukjes, dansjes en liedjes opgevoerd door de verschillende afdelingen, maar helaas was alles in het Chinees en dus onverstaanbaar voor mij. Het keuken personeel had wel een hilarisch optreden gegeven, moet je voorstellen:

Vier mannen die zo uit hun ogen kijken alsof zo nog niet tot 10 kunnen tellen, dansend op het liedje ‘inda club’ van 50 cent, alle vier in hun eigen ritme met danspasjes die ik als 4 jarige kleuter ook opvoerde, met t-shirtjes aan met daarop ‘I love CPCP’ (Crowne Plaza Century Park = hotelnaam). Ik lag helemaal dubbel maar de rest van het personeel keek alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Tussendoor werden er dus lootjes getrokken en kon je dus prijzen winnen. Deze varieerden van thermosflessen tot Ipods, televisies, fietsen en checks ter waarde van 500-1000 euro. Dat is meer dan een maand salaris voor deze mensen!!!! Maar er kon nog geen lachje vanaf toen ze de prijzen in ontvangst gingen nemen. Ook kreeg iedereen een bonus van 3x hun maandsalaris en toen dat bekend werd gemaakt keek iedereen ook alsof het ze niets kon schelen. Ik kreeg niets omdat ik nog te kort voor het hotel werk, maar ik weet toch zeker dat ik een gat in de lucht had gesprongen als ik zoveel geld zou krijgen. Het enige waar die Chinezen aan denken is: in andere hotels krijgen ze 4x hun maandsalaris. Ik kan er nog steeds niet helemaal bij…. Maar goed zal wel aan mij liggen dan.



Nou gelukkig nieuwjaar allemaal en geniet van het konijnenjaar!!



Xxx Inge




  • 15 Februari 2011 - 18:41

    Papa, Mama En Rick:

    Hoi Inge,
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen. Veel plezier.Wij hopen dat jouw collega's een leuke verrassing voor je hebben morgen. Geniet er lekker van samen met Michel.

  • 16 Februari 2011 - 19:51

    Pauline:

    Ha Ing!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Al ben je daar al niet meer jarig geloof ik ;) Hoop dat je een leuke dag hebt gehad!! Maak er een mooi jaar van daar in het verre oosten :) Liefs Paula

  • 17 Februari 2011 - 10:41

    Frits,Els En Hilke :

    Hoi Inge,
    Wel een dag te laat maar toch nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    Groetjes.

  • 22 Februari 2011 - 15:38

    Theo En Maria:

    Hoi Inge
    Heb je de kaart gehad,voor je verjaardag? zoniet dan alsnog hartelijk gefeliciteerd met jou verjaardag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Inge

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 31584

Voorgaande reizen:

26 September 2010 - 28 September 2012

Shanghai

19 Februari 2010 - 18 Augustus 2010

Management stage China

20 September 2009 - 19 December 2009

Project Zuid Afrika

06 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 30 November -0001

wonen en werken in Dubai

Landen bezocht: