Allemaal leuke dingen - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu Allemaal leuke dingen - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

Allemaal leuke dingen

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

29 Maart 2009 | Spanje, Palma de Mallorca

Hola y buenas tardes a todos.
Weer iedereen bedankt die de laatste weken weer iets op m’n site geschreven heeft of mailtjes gestuurd heeft, echt heel leuk.

Nou deze week heb ik eigenlijk alleen maar leuke dingen gedaan in hotel. Ik ben deze week dus begonnen in de receptie te werken, of ja eigenlijk in de Back Office. Dit is het kantoortje achter de receptie waar de telefoniste zit en deze telefoniste is niemand minder dan Nadine mijn roomie. Dus ik heb dus de hele week met haar samen gewerkt. Maar ik heb niet alleen gewerkt, dinsdag heb ik een cursus gehad, de enige echte St. Regis Service Culture Training. Dit houdt in dat je leert om precies de goede service te geven die verwacht wordt in een St. Regis hotel. Dit was echt heel erg leuk om te doen. We waren maar met een groepje van 6 personen en het werd in het Spaans gegeven, maar ik kon het erg goed volgen gelukkig.

Woensdag heb ik een golfcursus gedaan zodat ik de gasten ook kan informeren over onze golfbanen. We hebben de hele ochtend uitleg gekregen over golf en de banen en natuurlijk mochten we daarna ook nog zelf een balletje slaan. De trainer zij dat ik een natuur talent ben omdat ik een erg mooie “swing” had haha, ook leuk om te weten.

Donderdag zijn we met alle collegas van de Front Office, Back Office, Concierge, Butlers en Bellboys gaan uit eten naar een 2 sterren Michelin restaurant, Tristan, op kosten van de zaak. Dit was natuurlijk een hele ervaring. We begonnen lekker om 21.00 uur met een champagne en een aantal amuses, om 22.00 uur gingen we aan tafel en kregen we een 3 gangen menu en het was natuurlijk heeeeeeerlijk, muy bueno!!!! Tussen door kregen we lekkere wijnen van hun eigen merk, ook deze was erg goed. En het toetje was helemaal spectaculair want toen kregen we 5 kleine glaasjes met crème brulee, chocolademouse met kersen, pina colada ijs, bananensplit en een Duitse bonbon of zoiets, ook weer allemaal heel lekker. Wel leuk dat ik zo mijn nieuwe collegas wat beter heb leren kennen ook al spraken ze allemaal de hele avond Duits (zijn bijna allemaal Duitsers natuurlijk), maar goed het was toch gezellig.

Vrijdag heb ik een gewone werkdag gehad en dat was ook maar goed ook want Nadine en ik hadden allebei een beetje een kater en we waren erg moe. Wel zijn we na het werk nog even Palma in gegaan samen voor een kopje thee en toen we lekker ergens gesettled waren in de zon voelde ik in een keer wat op mijn hoofd vallen, een vogelpoepje haha. Oh het was zo smerig maar wel heel erg grappig Nadine lag helemaal dubbel en ik ook natuurlijk, dus toen ben ik naar de wc gegaan om het er uit te wassen met handzeep en water en kwam ik met drijfnatte haren terug. Iedereen zal wel gedacht hebben haha. Een paar minuten later gooide ik ook nog eens mij hele thee over de tafel, oh oh oh wat ben ik toch onhandig, maar we hebben in ieder geval wel veel lol gehad.

Zaterdag hebben Nadine en ik de hele dag ruzie gemaakt met Ernesto onze andere roomie. Echt we zijn hem zo zat, hij slaat elke ochtend met de deuren als wij nog in bed liggen, zet 10 minuten lang zijn blender aan om een milkshake te maken, maakt altijd rotzooi, zit constant in de kamer op de enige plaats waar je internet hebt, we worden helemaal gek van hem. En zaterdag had hij voor de zoveelste keer de bananen van Nadine gejat (hij eet al ons eten op en gaat zelf nooit naar de supermarkt) en die bananen lagen in onze slaapkamer, dus wij werden heel kwaad dat hij zomaar in onze slaapkamer is geweest. Dus toen hebben we zijn blender gepakt en verstopt, heel kinderachtig natuurlijk maar dat is het enige wat werkt bij hem, want ’s middags kwam hij smekend vragen of hij zijn blender terug mocht haha.

’s Avonds kwam Pauline naar ons toe en hebben we met zijn 3en gebbq, jaja zo’n lekker weer is het dat dat al mogelijk is. we hebben heerlijke visjes klaar gemaakt met knoflook en gambas. En daarna zijn we, met nog 3 anderen, op stap geweest naar IO een club waar ik al een paar keer geweest ben.

Nou ja dat was zo ongeveer alles wat deze week gebeurd is, volgende keer meer. En dan is Twan hier want die komt dinsdag dus dan heb ik weer wat nieuws te vertellen denk ik.


fotos staan op:
http://picasaweb.google.com/ingebouwmans/Week7#

Adios
Kus Inge

  • 29 Maart 2009 - 18:23

    Juliette:

    Leuk zeg, goed dat je het zo naar je zin hebt! Hier begint t weer ook al weer wat beter te worden, nog wel vrij frisjes maar lekker zonnetje!
    kusjes
    xx

  • 29 Maart 2009 - 18:58

    Myrt:

    Hahaha dat vogelpoepje, ik zie het helemaal voor me! Fijn dat je je vermaakt, swingen op de golfbaan en swingen in een club.. :D veel plezier verder! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Inge

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 31550

Voorgaande reizen:

26 September 2010 - 28 September 2012

Shanghai

19 Februari 2010 - 18 Augustus 2010

Management stage China

20 September 2009 - 19 December 2009

Project Zuid Afrika

06 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 30 November -0001

wonen en werken in Dubai

Landen bezocht: