blub blub blub.... - Reisverslag uit Sjanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu blub blub blub.... - Reisverslag uit Sjanghai, China van Inge Bouwmans - WaarBenJij.nu

blub blub blub....

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 Januari 2011 | China, Sjanghai

Zo mijn eerste 2 weken zitten er bijna op. Op 10 Januari ben ik begonnen bij mijn nieuwe baan en ze hebben me flink op de proef gesteld. Ik werd ’s ochtends door mijn directe manager (assistant front office manager) op mijn plaats in de Club Lounge gezet zonder enige aanwijzing en vervolgens ging hij weg en hij is niet meer terug gekomen. Oftewel dit is je afdeling, doe er wat mee! Zonder enige training of uitleg ben ik dus maar aan het werk gegaan en ik werd al meteen flink op de proef gesteld. Ik heb 5 full time medewerkers op mijn afdeling werken en 6 stagiaires. Geen één van deze groep mensen weet hoe die met het computer systeem moet werken, laat staan een fatsoenlijke check-in/out moet doen. Er zijn er twee die het wel eens eerder gezien hebben en dus met flink wat gefriemel en gezoek enigzins iets kunnen doen met het systeem, en daar moet ik het dan maar mee doen. De stagiaires spreken geen Engels, dus met hun communiceren is echt een ramp en niemand werkt al langer dan een half jaar op de afdeling. Ik ben dus echt flink in het dieppe gegooid.
Gelukkig luisteren mijn collega’s wel goed en zijn het echt allemaal schatjes! Ze begroeten me met: ‘hey boss’ of ‘miss Inge’ en ze staan meteen op van mijn stoel als ik eraan kom lopen. Ook doen ze netjes alles wat ik vraag en heb ik zelfs het idee dat ze tegen me op kijken, nee wat dat betreft mag ik niet klagen.

Dag 2 moest ik meteen het rooster voor Chinees nieuwjaar maken, dit was echt een zooitje. Ook werd de assistant front office manager ontslagen en moest ik meteen ook het rooster van deze week omgooien. Na uren en uren passen en meten had ik het eindelijk voor elkaar (dacht ik), maar werd ik toch op het matje geroepen door de front office manager (die dus nu mijn directe manager is, ingewikkeld he). Mijn rooster was volgens haar een grote zooi en leek zelfs een beetje kwaad te zijn dat ik niet genoeg mensen had ingepland voor die avond(grrr...dag 2 he!) Ik moest dus maar een andere collega opbellen op haar vrije dag om te vragen of ze na 6 dagen werken niet toch ook een 7e dag wilde komen. Gelukkig doen Chinezen daar niet zo moeilijk over en stond ze een paar uur later op de werkvloer.

Dag 3 wordt Inge weer op het matje geroepen want ik heb nog steeeeds niets aan het verhogen van de winst gedaan en ook de kosten lijken de spuigaten uit te komen als ik mijn manager moet geloven. Of ik niet ff kan zorgen dat dit allemaal beter onder controle is. Dus op de dag 3 sta ik al promoties te bedenken en kosten te reduceren. Daarbij komt ook nog dat ik niet genoeg met de gasten socialize waardoor we niet genoeg comments binnen halen van gasten en we dus onszelf ook niet kunnen verbeteren.
Kortom ik sta ongeveer 2 maanden werk in 3 dagen te doen en als ze erachter komen dat ik het allemaal wel aankan doen ze er nog even een schepje bovenop. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit echt ontzettend leuk om te doen maar na 11 uur werken, 6 dagen in de week ben ik best wel weer een beetje toe aan vakantie ;)

Nu zit ik dus in mijn tweede week en alles lijkt redelijk goed te gaan. Het voelt wel een beetje of ik al jaren voor dit hotel werk, want ze denken ook echt dat ik alles kan regelen. Maar vandaag kreeg ik dus eindelijk goede feedback van een vaste gast van het hotel. Deze was erg onder de indruk van de verbeterde service van onze club floor. Hij heeft een enquete ingevuld met daarin wel 4x mijn naam met een hoop complimenten erachter. Ook heeft hij de General Manager en de twee afdelings managers verteld dat ze een goede keuze hebben gemaakt om mij aan te nemen. Kijk! En daar doe ik het dus voor!

Verder ben ik deze week verhuisd naar mijn eigen appartement. Dit is ongeveer 15 min lopen van het hotel af en heel dicht bij een heel leuk winkelcentrum. Het appartement is best groot met 4 slaapkamers, 2 badkamers, woonkamer, keuken en twee balkons. Op het moment zit ik hier alleen dus heb ik alle ruimte en natuurlijk de beste kamer. Na Chinees nieuwjaar komt er een stagiair van Maastricht bij me wonen. Als je het een keer leuk vind om een kaartje te sturen (blokken kaas, kilo’s drop en familiepakken hagelslag mogen natuurlijk ook!) dan kun je het sturen naar:
Inge Bouwmans
1089 Dingxiang road
Building 19, appartment 802

Mijn tel nummers zijn: 0086 13166206831 of 0086 15216688487

Xxx Inge

  • 20 Januari 2011 - 18:53

    Jolieke:

    Wauw Inge, ben trots op je haha!
    Je hebt het daar goed voor elkaar! Cool dat je zo snel al complimenten krijgt, is inderdaad goed voor je zelfvertrouwen.

    Leuke update!

    xx Jolieke

  • 21 Januari 2011 - 00:02

    Alex:

    Hey Inge, laat je niet gek maken door die Chinezen. je weet wat je kan en vertrouw op jezelf.
    Wij gaan een lang weekend op stap in het Friese Makkum met je pa en ma en de familie. Altijd weer een leuk uitstapje, maar niets vergeleken waar jij mee bezig bent. Je bent wel een echte doorbijter als je dit alles kunt. Groetjes ome Alex

  • 21 Januari 2011 - 10:30

    Paula:

    Wow Ing! Dat was wel even een goeie test zeg! Daar was t Mardavall niks bij.. Ik ben trots op je hoor:-D Fijn dat het goed met je gaat, ik heb je een paar keer gesmst, maar ik had al het idee dat dat niet aankwam en dat klopt ook als ik nu naar je telefoonnummers kijk.. Als je nou een beetje makkelijk vrij kan krijgen wil ik nog wel een keer langskomen, maar zo te zien kunnen ze je nu al niet meer zo goed missen daar... kus en tot gauw!! Paula

  • 21 Januari 2011 - 10:31

    Het Hemd:

    Kijk ik nou niet goed of is het daar zo koud??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Inge

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 31582

Voorgaande reizen:

26 September 2010 - 28 September 2012

Shanghai

19 Februari 2010 - 18 Augustus 2010

Management stage China

20 September 2009 - 19 December 2009

Project Zuid Afrika

06 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 30 November -0001

wonen en werken in Dubai

Landen bezocht: